Творчість українських
композиторів кінця ХІХ – початку ХХ століття – Миколи Лисенка, Миколи
Леонтовича, Кирила Стеценка, Якова Степового, - є скарбницею українського
музичного мистецтва. Вони внесли значний вклад у відродження й збереження
кращих зразків українського музичного фольклору. (видавали збірники, пісенники,
фольклористичні праці). Велика роль у справі збирання, гармонізації та вивчення
українського музичного фольклору належить основоположнику української
композиторської школи – М. В. Лисенку. В творчому доробку композитора понад 600
обробок українських народних пісень. Він уклав 12 десятків обробок народних
пісень для хору в супроводі фортепіано, „Збірник українських пісень (10 випусків по 40 пісень для голосу і фортепіано),
5 збірок календарних та обрядових пісень: „Веснянки, „Купальська справа, „Колядки
та щедрівки, „Весілля, а також зробив цілий ряд обробок для хору а cappella.
Організував хори, з якими виступав, популяризуючи українську народну пісню,
відкривав невичерпні художні скарби українського народу. Автор фольклористичних
праць „Дума про Хмельницького і Барабаша (1888), „Про торбан і музику пісень
Відорта (1892), „Народні музичні інструменти на Україні (1894). М. Д. Леонтович
– неперевершений майстер обробки української народної пісні (оригінальних,
високохудожніх творів на основі мелодії народної пісні, їх понад 150). Бах
української хорової музики – так назвали Леонтовича у Франції. Збірники: „Перша
збірка пісень з Поділля, „Друга збірка пісень з Поділля. К. Г. Стеценко. З
ініціативи композитора створено мандрівні хорові капели, кобзарську школу.
Випустив збірку „П’ять десятків колядок і щедрівок (1907-1910). Я. С. Степовий.
Невід’ємною рисою творчості композитора була опора на народно-пісенне начало,
на український фольклор. Гармонізував 50 українських народних пісень для хору.
Реквієм
Благослови, душе моя, Господа
Комментариев нет:
Отправить комментарий